EcoBusiness Vol.2

ecobusiness-vol-2

Context:

Piata mondiala de deseuri si reciclare a fost estimata la 450 milioane de dolari in 2010. Extrapoland datele dintr-un studiu realizat de Universitatea Paris-Dauphine din Franta, s-a stabilit ca lucrurile nedorite cantaresc in jur de 4 miliarde de tone din care doar 2,7 miliarde tone sunt colectate. Restul reprezinta un factor poluant, fiind un pericol pentru sanatate.

Conceptul de a transforma ceva vechi si nedorit in ceva nou, util si frumos, este o problema pe care industria creativa incearca sa o rezolve. Utilizarea unor materiale intr-un mod nou, inovativ, neconventional poate dezvolta imaginatia si creativitatea intr-un mod diferit fata de lucrul cu materiale conventionale. In ultimii ani s-au dezvoltat idei si afaceri prospere pe principiul utilizarii materialelor avute la indemana, reciclate sau nedorite, si transformarea lor in ceva nou, inovativ.

Plecand de la aceste considerente am apreciat oportuna realizarea unui follow up, EcoBusiness vol. 2, deoarece situatia tinerilor din majoritatea tarilor din Europa nu s-a imbunatatit, iar din evaluarea proiectului anterior s-a semnalat ca participantii ar fi apreciat sa primeasca aceste informatii de antreprenoriat si ateliere creative inca din scoala, in vederea orientarii profesionale timpuriu. Pentru a raspunde acestor nevoi, la EcoBusiness vol. 2, pe langa atelierele creative si workshopurile de business, vom organiza si ateliere de realizare a unui ghid privind antreprenoriatul, utilizand metoda up-cycling.

Obiective:

  • Dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul a 36 de tineri din 6 tari europene
  • Schimbul de idei si experiente cu privire la antreprenoriat si reciclare intre tineri din diferite tari ale Europe
  • Constientizarea rolului creativitatii si utilizarii materialelor reciclabile in pornirea unui start-up bazat pe conceptul de dezvoltarea durabila
  • Promovarea colaborarii si intelegerii interculturale
  • Responsabilizarea si dezvoltarea spiritului civic in randul celor 36 de participanti
  • Construirea unei baze de cunostinte si crearea ghidului pentru diseminarea informatiei in randul comunitatilor participantilor
  • Networking intre tinerii si organizatiile din cadrul Uniunii Europene participante la proiect

Perioada implementare: 01.05.2013 – 01.11.2013

Locatie: Iasi, Romania

Beneficiari

Beneficiari directi:
36 de tineri din Spania, Italia, Polonia, Bulgaria, Turcia si Romania, participanti in cadrul schimbului de tineri.

Beneficiari indirecti:

  • Atat comunitatea ieseana, cat si comunitatile din care fac parte tinerii participanti
  • Voluntarii Asociatiei P.O.D. care au format echipa de organizare, datorita posibilitatii de a-si dezvolta competente de planificare, management, abilitati de comunicare si lucru in echipa, etc.
  • Voluntarii asociatiilor partenere prin activitatile de diseminare ale participantilor la schimbul de tineri.
  • Asociatia P.O.D. si partenerii locali pentru vizibilitate in comunitate si expunere in media locala, in calitate de organizatori ai schimbului pentru tineri.

Galerie foto:

Ghidul EcoBusiness:

Parteneri:

aji-intercambia-150x150  Asociación Juvenil Intercambia

symrnes-150x150  Symrnes Öğretmen Akademisi

univ  Business club – Sofia University “St. Kliment Ohridski”

vulcaniamente-150x150  VulcanicaMente”

platan-150x150  Fundacja “Platan”

Co-finantat:

euflagyiaro-300x90

tia-300x182

Promovare:

Blogul proiectului